Brand och erotik

Ojoj, här är man lite sliten.  sena kvällar och tidiga mornar= Mycket kaffe, då är det tur att jag står på cafét på dagarna. Jobbade på erotikmässan igår, tjejkväll och faktiskt ganska bra drag. Roliga sköna människor som handlar roliga sköna grejer ;)

Jag kom väl hem vid kvart i två, och precis när jag skulle bädda ner mig under täcket med mina icke existerande sovkläder så känner jag lukten av brandrök. Vart kommer det ifrån undrar jag och börjar i lite småpanik rota runt vid elementen och elutagen för att se om det var något. Jag fick riktig Flaschback ifrån branden i min lilla etta, där branden aldrig han stadga sig men hela lägenheten(hela lägenhetshuset på 6 vån.) var rökskadat. och den lukten kommer man aldrig glömma. Ivarjefall hittade jag ingenting och gick ut till Markus(inneboende) och kollade om han hade känt samma sak, och så var fallet. Vi gick runt i lägenheten och sniffade och kom fram till att stanken kom  ifrån ventilations trummorna i taket. NÅGONSTANS brinner det. Jag gick upp till bastun en trappa upp, och markus gick utanför porten för att kolla,. När han kommer tillbaka så småler han. VAD HÄNDER frågar jag trött och lite ölberusad efter jobbet. Han garvar till och sa att han träffade på våra grannar utanför som hade vaknat av samma anledning. Vad var boven i dramat? joo, askkoppen som sitter vid porten hade börjat brinna. och vid den sitter insug till vetilationen till lägenheterna. Därav den starka lukten. Dramatiskt värre. Jaja, problemet var löst efter 2 vattenkannor och det var dags för sängen. Klockan närmade sig 3, och om 4 timmar skulle jag vara på jobbet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0