Polisutredning, CSI?

Jaaa, farbror blå kom till slut, med två kollegor. Men dom var inte så blå, utan civilklädda. "Ni har väl inte rört någonting" säger polismannen till mig på telefonen, Hrmf, jag harklar till och kollar på min nygjorda latte  Mjaa, helt orört är det ju inte hasplar jag ur mig

Utredningen var mer seriös än jag hade väntat mig. Dom tog finger avtryck på allt, gick runt med svart puder och pensel, samt kollade fotavtryck. Dom hittade ett avtryck som verkade misstänktsamt, och stod länge med en plastfilm för att lyckas fånga det.

Jag kunde inte hjälpa att hosta ur mig att dom betedde sig som om det var värsta CSI utredningen, fast... Med glimten i ögat såklart. Hur som helst så gjorde vi en anmälan, och fixade en ny glasruta till dörren. När jag gick för dagen var det precis som om ingenting hade hänt, bortsett från att min dricksburk nu innehöll 15 kronor, istället för några hundra. Attans!

Man kankse ska investera en sådan här skylt att sätta på dörren? Vad tycks?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0