första klivet

Det har gått ett tag utan bloggande, datorn är fortfarande grinig och vill inte fungera. Och varför köpa en ny om man har en som går att laga (förhoppningsvis). Måste säga att jag har saknat bloggandet, då det har hänt massa smaskens som jag gärna hade velat skvallra om. Men kan ju försöka få ner det mesta kortfattat nu då.

Den 28 Juni tog jag farväl av mina dagar som tonåring och tog ett steg närmare vuxenlivet. Känner jag mig vuxen? Tåls att diskuteras. Då en av mina bröder fyllde 30 veckan innan så hade vi stort 50 års kalas hemma hos mamma. God mat, dricka och fint väder (förutom sekunderna det var dags att äta. typiskt)

Några härliga presenter var en motorcykel  (!) Jag skojar inte, men den var storleken mindre, en underbar guld ring gjord på mina föräldrars gamla vigsel samt förlovningsringar, med graveringen "malin 20 år" på insidan. Sen 10 röda rosor med ett mystiskt kort, där det stod "på fredag börjar äventyret" Hm, vad har Mr Gotland hittat på nu? 

Vad kortet handlade om visade sig helgen efter då jag ovetandes hade försökt packa en väska. Det visade sig att överaskningen var en resa till köpenhamn. Det var nog det romantiskaste jag varit med om.

När jag öppnade dörren till hotelrummet möttes jag av 50 stora röda rosor i en vas, champange, samt jordgubbar. Inte nog med det var rummet också helrött, tapeter, sängöverkast, golv, Allt allt allt. UNDERBART. (som ni kanske förstår är rött min favorit i färgkartan) Sedan följdes helgen av god mat, goda drinkar, bad, samt mycket mys. Whii , detta är första gången jag har fått uppleva äkta romans, och jag har känt pirr ända från lilltån och upp. Gud vad underbart att vara kär!

Påvägen hem hade vi dock lite otur med försentat flyg och vi fick tillbringa en hel natt på flygplatsen. Planet skulle gå kvart i 9 men vi kom iväg klockan 5. Det gick ett annat sverige flyg kvart över 10, där vi fick syn på fröken Carola Häggqvist med son, kan det ha varit därför dom inte släppte oss först tro? Men tur i oturen så fick vi som plåster på såren av Sterling varsin resecheck som täcker en tur och retur resa vart vi än vill åka. Så i September bär vi av mot lägenheten i Spanien.

Annars har jag varit på 2 stycken biopremiärer, Sex and the city the movie samt Mamma Mia, Båda 10 poängare. Man känner sig lite stolt att Agnetha Fältskog bor ett stenkast ifrån min mamma, där jag har bott i princip hela livet!

Ja, det var det. Jag har en mängder med bilder som jag ska försöka lägga upp. Bl.a. från underbara köpenhamn.

Ha det bra, Love lilla Miss M

Smygtitt på rummet, innan mina bilder kommer, mysigt va <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0