Flyttbesked

Beskedet har kommit. Jag måste flytta ut om max 3 månader. Jag måste säga att känslorna är blandade. Samtidigt som jag inte vill tänka på det, vill blunda för verkligheten tills dagen jag måste ut därifrån, så vill jag endå ta tag i det och börja packa på en gång. Bara sådär lite i taget. Tanken med det är att jag sakta men säkert ska hinna vänja mig vid tanken att det snart inte är mitt hem. Att jag snart inte har något hem... 

Min bror sa till mig " ja men du kan ju alltid flytta tillbaka hem, jag flyttade ju inte förrens jag var 24, du var ju bara 18" Ja jag var 18. En instängd frustrerad 18 åring som inte hade någonstans att ta vägen. En 18 åring som hoppade av skolan för att ha råd att bo själv. Vilket var det bästa beslutet jag har kunnat tagit! Kanske inte det där med skolan, men med flytten. det räddade förhållandet med mig och mamma. och det vill jag inte riskera med att flytta hem igen.
 
Men lilla fröken M får ta och rycka upp sig. Jag menar efter regn kommer sol, och har man tur så får man se en regnbåge därimellan ;)  

Lots of love, M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0